Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

9 novogodišnjih odluka koje su dobre za zdravlje tvoga mozga

9 novogodišnjih odluka koje su dobre za zdravlje tvoga mozga© Pixabay

U Novoj godini poboljšaj zdravlje mozga s nekoliko fizičkih i mentalnih promjena

Mnoge žene, kada donose novogodišnje odluke, najviše pažnje posvećuju izgledu, zdravoj prehrani, vježbanju i gubitku kilograma. Ipak, postoji jedan dio tijela koji je važan, ali često zanemaren, a to je mozak. Briga za zdravlje mozga može dovesti do njegove bolje funkcije, povećanja koncentracije i pamćenja, smanjenja rizika od Alzheimerove bolesti i demencije, kao i do smanjenja kroničnog stresa i uklanjanja depresije iz života.

Mozak se razvija tijekom cijelog našeg života i postoje istraživanja koja su dokazala da je mozak, u bilo kojoj dobi, u stanju naučiti nove zadatke i prihvatiti nove izazove ako posvećujemo dovoljno pažnje našem mentalnom zdravlju. 

Ove godine neka se tvoje novogodišnje odluke usredotoče na poboljšanje zdravlja mozga, a to možeš uz nekoliko manjih promjena. 
 

(FOTO: Pixabay) 
 

Počni vježbati aerobikom 

Istraživanja pokazuju da vježbanje poboljšava kognitivne funkcije mozga, a aerobik je posebno povezan s radom mozga kod odraslih osoba koji imaju povećani rizik od Alzheimerove bolesti. Na redovnom pregledu kod neurokirurga možeš saznati imaš li povećani rizik za dobivanje ove bolesti. 

„Aerobik se pokazao kao jedan od najboljih načina za poboljšanje zdravlja mozga“, kaže Andrew Budson, profesor neurologije na sveučilištu u Bostonu.

Aerobik oslobađa hormone rasta u mozgu koji zapravo pomažu pri rastu novih moždanih stanica. U jednoj studiji koja se provela na starijim osobama u dobi od 55 do 80 godina, aerobik je povećao veličinu hipokampusa, centra za pamćenje, u samo šest mjeseci. A povećanje veličine izravno je povezano s poboljšanom kondicijom sudionika i poboljšanim memorijskim performansama. 
 
 
via Giphy 

 

Više hodaj 

Ako misliš da je aerobik intenzivan za početak, samo se počni kretati. Svakodnevne šetnje imat će sličan efekt.

Svaka tjelesna aktivnost vrlo je korisna za zdravlje mozga. "Mozak, također, kontrolira i govori mišićima kada se kretati i kako se kretati. Dakle, fizička aktivnost je i prekrasna moždana aktivnost.", kaže Douglas Scharre, direktor odjeljenja kognitivne neurologije Medicinskog centra na Sveučilištu Ohio State. 
 

Pronađi novi hobi 

Ako radiš iste aktivnosti iznova i iznova, poput križaljki, postaješ bolja u tim aktivnostima, ali nema dokaza da to pomaže tvojem mozgu na isti način kao kad radiš nešto novo. Te aktivnosti jednostavno ne mogu donijeti novo kognitivno poboljšanje. Međutim, to ne znači da ne možeš poduzeti nijednu aktivnost koja bi poboljšala zdravlje tvojeg mozga. Mentalne aktivnosti za koje se pokazalo da su korisne su one koje su nove i drugačije od onih kojima se inače baviš zato pronađi novi hobi, vještinu ili nauči svirati glazbeni instrument.
 

Meditiraj 

Meditacija može poboljšati tvoju pažnju i pomoći ti da bolje reguliraš stres. Meditacija pomaže pri razvijanju mozga i omogućuje ti da pamtiš više informacija. Može ti pomoći da smanjiš količinu stresa, depresiju i anksioznost koji inače ometaju tvoju sposobnost pamćenja. 
 


via Giphy 

 

Jedi zdravije 

Jedna od tipičnih novogodišnjih odluka je jesti bolje, a upravo ta odluka bi mogla donijeti koristi i za zdravlje tvoga mozga. Hrana koja je dobra tvoje srce dobra je i za tvoj mozak. To bi moglo biti zbog toga što mozak koristi mnogo tjelesne energije i potrebno mu je kvalitetno gorivo. Tvojem mozgu je potrebna uravnotežena prehrana i mora primati puno vitamina da bi dobro funkcionirao. Prehrana koja uključuje morsku hranu, voće, povrće, orašaste plodove, plodove mora i zdrava ulja (maslinovo, kokosovo i bademovo ulje) pomaže mozgu da se dalje razvija i stvara mjesta za nova učenja i informacije. 
 

Smanji unos šećera i masti 

Zdravija prehrana uključuje i smanjenje tvari u prehrani koje nisu korisne za mozak. Manje crvenog mesa, zasićenih masti i prerađenih šećera bolje je za mozak jer mnoge od tih namirnica mogu dovesti do povišenog kolesterola i dijabetesa. 
 

Smanji unos alkohola 

Velika konzumacija alkohola koja uključuje više od sedam pića tjedno, kod žena, povezana je s povećanim rizikom za razvoj Alzheimerove bolesti. Ako konzumiraš previše alkohola možeš prouzročiti gubitak pamćenja i povećati rizik od demencije. No, umjereno, jedno do dva pića tjedno, ispijanje vina, posebno crvenog može pomoći pri razvoju moždanih vijuga. 


(FOTO: Pixabay) 

 

Više spavaj 

Poput zdrave prehrane i vježbanja, bolji san je još jedna uobičajena novogodišnja odluka koja koristi tvome mozgu. Postoje najmanje tri razloga zbog kojih je san važan za pamćenje i zdravlje mozga. Prvi je očigledan, a to je ako si umorna, nećeš biti skoncentrirana na posao ili neku drugu važnu obavezu. Drugo, sjećanja se najprije pohranjuju u hipokampusu, a kasnije, kad spavaš, ta se sjećanja prenose u druge dijelove mozga radi trajnijeg pohranjivanja. Ako ne spavaš dovoljno, ovaj se proces  ne može dogoditi i nećeš se uspjeti sjećati lijepih uspomena cijeli život. I na kraju, tijekom dana svi stvaramo malo beta amiloida, proteina koji izaziva Alzheimerovu bolest i može izazvati plakove (izrasline zbog kojih gubimo pamćenje). Ali, kad spavamo svake noći osam sati, amiloid se uklanja. Potreban ti je dobar san kako bi se omogućilo ovo uklanjanje. 
 

Manje koristi telefon 

Ako ti je telefons talno pri ruci, to ti može odvratiti mozak i zapravo smanjiti kognitivno funkcioniranje. Naši moderni pametni telefoni, društveni mediji i internet imaju i prednosti i nedostatke za naš mozak. Uređaji nisu svojstveno loši za tebe, no sve se svodi na to kako i koliko ih koristiš. Dugo korištenje štetno je za zdravlje mozga, dok povezivanje s raznim ljudima i idejama te obogaćuje. Donesi odluku da smanjiš svoju ovisnost o telefonu isključivanjem uređaja barem dio dana.

 

 
Komentari
+2